Friday, June 12, 2009

Ceramah Agama Mingguan

Penceramah : Ustaz Rahimin bin Bani
Tajuk: Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Negeri Melaka 1999
Tempat : Auditorium Seri Negeri, Ayer Keroh Melaka

Pagi2 lagi dah kena pegi dengar ceramah,biasa la hari jumaat.ceramah ini merupakan aktiviti setiap jumaat dimana setiap badan berkanun di negeri melaka,ipta,ipts,anak syarikat negeri melaka,dan ape2 lg lah disuruh untuk menghantar wakil.jadi hari ini giliran aku dan kak hana untuk pegi.ari ini insaf skejap..sekejap je insaf.haha.ceramah berkaitan dengan kesalahan jenayah syariah seperti minum arak, murtad, bersekediaman, meninggalkan solat jumaat dan mcm2 lg.kepada mereka-mereka terutamanya golongan lelaki, diharap tidak meninggalkan solat jumaat dengan sngaja kerana kalo lebih 3 kali meninggalkan solat jumaat dengan sengaja,Allah s.w.t akan menutup pintu hati, iaitu bertambahlah titik hitam kt dlm hati..insaf -insaf.

7 Kata - Kata:

sharip said...

wes..
cam terpakse jek..
haahahah~~

cheda said...

mpaknya begitulah sharip.kuang 3x

nis n4d (*_~) said...

cheda2...nad da tuka link... =D

nurulshima said...

ira, aku br prasan yg ko skang dok mlk. rumah ku di bt berendam, hihi

cheda said...

nad:
eh cheda da link kan nad da..

ronnie:
yeke ronnie..dkt je la..hehe

nurulshima said...

tula pasal, ko keje katne? aku blaja lagi tp slalu la blk melake

cheda said...

ronnie:
aku keje kt kym..tp weken aku xde kt melaka..ko bile abes belaja?